måndag 23 januari 2012

Wille

Jag har ridit sedan jag var 7år.Först på ridskola,sedan hos alla möjliga(och omöjliga)människor.
Jag är absolut inte duktig,men älskar att rida och umgås med dessa underbara,fyrbenta varelser<3
Mestadels har jag ridit fullblod och har ägt två stycken tidigare.

Min förra häst hette Corzia,ett fullblod på 16år.
Tyvärr hann jag inte ha henne mer än några månader,när hon föll ihop här hemma i hagen.Hon dog innan hon landade på marken,troligtvis av brusten kroppspulsåder :'0(
Det var en fruktansvärd upplevelse och först tänkte jag att jag aldrig mer skulle ha häst igen,men den tanken försvann ganska omgående.

Jag började titta efter någon lämplig ny häst,tänkte mig ett fullblod igen,kanske en som kom direkt från tävlingsbanorna,en som var färdig med det livet...
Travare fanns överhuvudtaget inte i mina tankar!Det var det sista jag kunde tänka mig!

En dag ringde en kompis och talade om att hon visste ett varmblod(travare) som var till salu och undrade om jag inte skulle åka och titta?
Av någon underlig anledning åkte jag dit och hälsade på honom och det besöket slutade med att,utan att ha provridit honom,hade honom i en transport några dagar senare,på väg hem till mig!?
Wille skulle strax fylla 5år,var tränad i trav och startad ett par gånger och riden lite grann.
Förra ägaren och jag hade kommit överens om att jag skulle ha honom på prov i en månad,för att se om vi passade för varandra.
Efter en vecka hade jag bestämt mig,han skulle bli min!

I år fyller Wille 11år,han är min bästa vän och betyder allt för mig<3
Jag skulle inte kunna tänka mig en annan häst,trots att han "bara" är en "simpel travare"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar