söndag 22 januari 2012

Inte alltid så enkelt...

...att få ihop allt.
I fredags var det begravning av barnens gammelfarfar.Begravningen var borgerlig och vädigt vacker.
Det var en tung dag med mycket tårar.Sune var en mycket omtyckt farbror,en stor "nallebjörn".
Nu har vi iallafall fått ett fint avslut och kan minnas honom med glädje<3

Fredag och lördag natt har jag tillbringat på jobbet och det var dit jag ville komma med att det inte är så lätt att få ihop allt...

Lördag sov jag,äldsta sonen hade innebandymatch,yngsta sonen,innebandycup,vi skulle stå i kiosken på matchen,köra kundvagnar på COOP,åt fotbollslaget på kvällen och mitt i alltihop,ta hand om en liten valp(!)
Nu löste sig allt,med hjälp av farmor/farfar,andra föräldrar och lite för lite sömn för min del.

Att få Mascot rumsren,kanske kommer ta lite längre tid än normalt,eftersom jag måste sova när jag har jobbat natt.Det finns ju ingen möjlighet att gå upp en gång i timmen och rasta honom och sedan jobba en eller två nätter till...
Nu verkar han tack och lov väldigt lättlärd och det har inte varit många "olyckor" alls på den fronten :0)

Bilåkningen går oxå ordentligt framåt.Från att ha gnällt väldigt högljutt hela resan,till bara en pytteliten bit idag! Härligt!

Något som jag märkt att han fullkomligt hatar,är att klippa klorna.Han blir "hal som en ål" och skriker hysteriskt!
Men,men...övning ger färdighet!
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar