torsdag 12 januari 2012

Imorgon

Imorgon är det äntligen dags!

Idag har alla valpar blivit veterinärbesiktade och det gick precis som det skulle,så imorgon förmiddag åker jag ut och hämtar hem det lilla livet!

Det blir spännande att se vad de två andra tycker om nykomlingen...Atlas är ju som en unghund i sinnet,trots sina 11 år och Zingo fullkomligt ÄLSKAR att leka med andra hundar,så jag tror och hoppas att det inte blir några problem.

Zingo förresten...Zingo är en riktig liten frontalkrock mellan (håll i er nu!) dvärgpinscher/tax/chihuahua och jackrussel!
Han är ett riktigt litet yrväder som jag fick av min man i julklapp för tre år sedan<3
Jag har gått på valpkurs med honom,men sedan blev det inte så mycket mer än träning på hemmaplan för vår del...Zingo är en väldigt bestämd herre som har sina egna åsikter om hur saker och ting ska vara...Han mognade väldigt sent,men nu lyssnar han i allafall (oftast) på "stanna","hit","sitt","sitt fint" och "ligg" dessutom går han bra i koppel,så jag är relativt nöjd :0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar