fredag 3 februari 2012

Framsteg

Ikväll har vi övat kloklippning igen och det gick över förväntan!
Jag satt med Mascot i knät och Alexander,äldsta sonen skötte godiset.
Det finns inte mycket att klippa,eftersom jag naggar där titt som tätt,för att vänja honom...men ett litet klipp i varje klo blev det,godis efter varje och inte ett pip :0)
Han har väldigt svårt att sitta still,men det tar sig!

I övrigt,går allt bara bra med det lilla livet.
Jag tycker att han verkar vara en mycket sund liten krabat,med en mycket trevlig personlighet.
Koppelträningen går bättre och bättre för varje dag och inkallningar tränar vi varje gång vi är ute,i lagom mängd.

Nätterna går hur bra som helst nu.Mascot sover på golvet,i sin bädd,bredvid min säng och de andra hundarna sover i kök,hall och vardagsrum.
Det enda som är lite knöligt,är,att eftersom jag arbetar natt,måste jag ju sova på dagen och det gillas förstås inte av den yngsta fyrbentingen...
Nåja,det blir bättre och bättre och jag sover i omgångar...sova,rasta vovvar,sova,mata valp,rasta hundar,sova...ALLT går bara man vill :0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar