tisdag 12 mars 2013

Long time ago....

Oj,oj...nästan ett år sen jag skrev! Kände ett tag att så fort jag skrev att Mascot var bättre,så rasade allt igen.
Nu har det som sagt gått nästan ett år och efter diverse medicinkurer,både flagyl och kortison,är han äntligen bra!
Jag tog saken i egna händer och sa till vetten att jag inte gick med på mer utredningar(de ville bl.a. göra en tarmbiopsi) åkte till en djurmatsaffär här i stan och rådgjorde med enligt mig,den kunnige ägaren.
Hon tyckte att jag skulle gå över på endast färskfoder och även ge nässelpulver(renar bl.a. blodet) Dessutom beställde jag ett annat naturmedel från nätet som skulle hjälpa tarmarna att återhämta sig efter långvarig medicinering.
Mascot blev bra nästan direkt,när jag började med den nya maten. Efter ca ett halvår provade jag lite försiktigt att blanda i torrfoder och nu äter han bara det och tuggben,som han älskar!
Trots att han blev bättre ganska omgående,är det först nu jag kan koppla av när det gäller hans mage.

När det gäller mig själv,har jag äntligen kommit igång med träningen igen. I sommar ska jag cykla Siljanrunt,ett lopp på 12mil (!) Herregud...ja,ja,jag är ju envis,så det ska nog gå bra?!
Nu tränar jag spinning,boxning och medel/puls gympa på Friskis ca fyra gånger i veckan plus alla promenader med hundarna,ridturer med Wille och även några pass på crosstrainern när jag hinner. Så fort den här evighetslånga vintern är över,blir det cykel till och från jobbet oxå.
Förhoppningsvis kan man gå ner några kilo i vikt dessutom,då ska nog min "lilla" utmaning gå som en dans! Kram på er<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar